top of page
38989808_637163956667720_851158256447599

handledning

"SÅ FRÄSCHT..SÅ NYTT...SÅ ROLIGT!"

 

HUR GÅR DET?

Jobbar du på en skola med barn med autism? Känner du att ni har kört fast? Ni kanske är redo att växla upp och behöver något nytt! Då kommer vi till er skola!

Inspiration, nytänkande metoder och massa verktyg som ni behöver hjälp med att sätta i verket. Vi kan hjälpa till med allt från rastaktiviteter, miljöanpassning och samverkansmetoder till lektionsplanering, teambuildning och konkret problemlösning.

Vill ni veta mer om vår handledning av skola och personal?

Kontakta oss på kontakt@alltomautism.se

xx_edited.jpg

inför

detektivarbete

Ett frågeformulär skickas ut till samtliga lärare och elevassistenter i arbetslaget. En intervju med rektor genomförs och tar ca 2 h. Därefter åker vårt team ut till er skola och observerar både lektioner och fritids. Här görs även intervjuer på plats med personalen. Sen sammanställs allt materialet som ligger till grund för den åtgärdsplan och utbildning som följer.

fas1

kompetensutveckling

En individanpassad workshop ges till hela arbetsstyrkan. Här tar vi medvetenheten till en helt ny nivå. För att utvecklas vidare behöver vi fört medvetenheten av vart vi är idag. Nya verktyg och metoder implementeras. Kraften av samarbete, gemenskap och vilja mot samma mål grundas. Det räcker inte att barnen har roligt och utvecklas, det måste även vi göra som arbetar med dom och hur kan vi göra det på bästa sätt?

fas2

lets go!

Att ha kunskapen rent teoretiskt är inte samma sak som att bemästra den i praktiken. Här börjar det stora arbetet med att börja använda oss av det vi lärt oss på riktigt och märka effekten av det. Både på barnens utveckling och välmående men även hos personalen. Här kommer vi in och handleder, modellerar, motiverar och berömmer och bekräftar. Här kommer även våra lekspecialister in och lektränar direkt med eleverna och dokumenterar i utbildningssyfte till personalen.

pris

offert

Enligt överenskommelse. Det beror på hur stort ert arbetslag är, hur många elever ni har, hur omfattande vår insats ska vara och över hur lång tid vårt team kommer arbeta. För bästa effekt arbetar vi kontinuerligt under minst ett år tillsammans med er personal och även ibland hands on med eleverna.

bottom of page